vineri, 16 aprilie 2010

Bisnita cu volume

Treceam azi dimineata prin centrul capitalei cu bicicleta si nu am putut sa nu remarc aproape metafizic in sinea mea ca la fiecare coltisor de strada este cate o ghereta/taraba plina cu carti, enciclopedii, dictionare, ghiduri de calatorie etc...Adica, stiti voi, toata hoarda de volume scoase pe piata de diverse ziare si reviste...Daca aterizeaza unul de pe marte in Bucuresti, ar putea crede (si pe drept cuvant), ca suntem cea mai culta natiune din istorie....se vand carti si la metrou, si la florarii si in statie la tramvai, chiar si in trafic, printre masini un  tiganus iti intinde volumul de arta Grigorescu cu zambetul pe buze...

...evident ca impresiile martianului coborat pe plaiuri dambovitene ar fi false: nu suntem nici pe departe cea mai culta natiune, ba as spune "au contraire", colcaim de analfabetism manelistic mai mult ca niciodata; si atunci? cum explicam fenomenul? pai simplu: se cere!; de ce se cere? din snobism, desigur, ca romanul a auzit ca da bine o biblioteca in sufragerie; va amintiti epoca de aur a bisnitei cu carti, acum un an cand a inceput totul si eru cozi imense, inainte sa mareasca astia tirajul? bisnita cu carti era in floare, se dadeau pe sub mana, te sculai cu noaptea in cap la 5 dimineata sa prinzi "Shogun", multi (logic) dadeau spaga etc...; faptul ca era vorba de carti nu era decat un detaliu aproape derizoriu, ceea ce conteaza e ca se cere; si daca presupunem ca cacatul "s-ar cere", am asista la cozi imense la cacat:
"- Doamna, mai aveti cacat?
- Nu, l-am dat pe tot de la 6 dimineata...
- Pai doamna eu astept de la 5, nu e posibil
- Eu primesc putin cacat, se da repede..."

Sau mai tarziu:
- Buna ziua, mi-ati oprit si mie cacat?
- Sigur, domnu, asa cum am discutat, un kil de cacat...
- E bun?
- Mirositi-l...
- Mmmmm...perfect!"

6 comentarii:

Septembrie spunea...

:))) Mi-a plăcut foarte mult abordarea...
Am o colegă, care îşi cumpără saptămânal ediţiile de colecţie editate de un oarecare ziar şi într-o zi am întrebat-o ceva despre o carte. La care mi-a răspuns: "Ce crezi că le cumpăr să le citesc? Le ţin şi eu pentru când ies la pensie!"

black felt spunea...

Merci:)
Da, cam asta e tendinta...e evident ca nu poti citi tot ce cumperi, dar eu vorbesc despre lipsa intentie de a citi vreodata:)

Virtualkid spunea...

totusi, sunt si oameni care reusesc sa isi cumpere cate ceva de acolo.
cu rabdare, poti sa gasesti adevarate comori, la preturi de nimic.
binenteles ca exsita si este valabila si reciproca.

Oana Emilia spunea...

Asa e romanul: unde-i moca sau super reducere (cum e in cazul acestor carti) hop si el! Chiar daca nu le va folosi la nimic...
Acum ma bucur ca a trecut isteria aia si ca acum imi pot lua si eu o carte linistita.

Leonesse spunea...

ah! e crima curata sa cumperi o carte si sa nu o citesti!:)))....o carte trebuie traita!.....:)...sa te identifici cu personajele ...efectiv sa te transpui in actiunea cartii....dar asta gandesc doar eu...:)...ader la abordarea ta si eu...:)

Den spunea...

Hmm...Eu am noroc ca ai mei parinti s-au preocupat sa am o biblioteca satisfacatore, deci nu prea am luat parte la cozile despre care vorbesti, dar sa sti, ca in treaba asta exista si o parte buna; aceea ca sunt multi tineri care isi pot procura o carte (de la Adevarul, Cotidianul, Jurnalul National) la preturi mult mai mici decat cele nesimtite din librarii...Si unii chiar citesc. Nu vorbesc despre majoritate! Dar totusi e bine ca exista carti, ca se vand...si ca la un moment dat cineva, in casa respectiva, va citi cartea aia care initial a fost cumparata din snobism...
Adica prefer sa se cumpere carti(chiar si inutil in prima instanta)...